Announcement

Collapse
No announcement yet.

Placering av feeds kring Vasa (EFVA)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by MrMac View Post
    Hej, kul med fler mottagare runt Umeå-Vasa-Övik! Jag har F-ESNK4 på Ulvön, rakt västerut från dig, men just nu är den nere för service, snart tillbaka igen. Har även kontakt med T-EFVA7.
    Vore kul med lite utbyte av ideer, maila mig gärna på mrmac (a) fastest.cc .
    Tog lite tid, men nu är mottagaren på Ulvön utbytt & tillbaka. Den har fått nytt namn, F-ESNK1 var tydligen ledigt.

    /M
    F-ESDF1, F-ESGG1, F-ESGP1, F-ESNK1, F-ESNV2, F-ESNV3 F-ESSL4, F-ESNZ7, F-LFMN3
    T-ESNL1, T-ESNL2, T-ESGR15
    P-ESIA, P-ESIB, P-ESGF, P-ESSN, P-EFMA
    mrmac (a) fastest.cc

    Comment


    • #17
      Originally posted by MrMac View Post
      Tog lite tid, men nu är mottagaren på Ulvön utbytt & tillbaka. Den har fått nytt namn, F-ESNK1 var tydligen ledigt.

      /M
      Ok, jag ser ESNK1 med jämna mellanrum på plan långt uppe och nere i Bottenhavet och Bottniska viken. Min EFVA13 ute på ön dog ju i vintras men nu när vi öppnade för säsongen fick jag igång den igen. Det var USB donglen för 4G som hade lämnat in. Känner inte igen SIM-kort längre. Men jag hade en i reserv och nu rullar det igen. Ska snart uppgradera från Raspberry Pi 1 B+ till Rasspberry 2B med dump1090-mutability som avkodare. Sen skall antennen förbättras och få lite mera höjd. Ska försöka nå Norska atlantkusten innan Augusti, typ 275 Nm. Ligger nu och bombar 250 Nm.

      Comment


      • #18
        Fr o m idag har vi även en feed från mainland (nåja...) Björkö; F-EFVA4. Tack till HAm för expertis och monteringshjälp!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Broadway62 View Post
          Fr o m idag har vi även en feed från mainland (nåja...) Björkö; F-EFVA4. Tack till HAm för expertis och monteringshjälp!
          Jotack! Fikat du bjöd på var bra och sist och slutligen gick ju installationen av F-EFVA4 riktigt smärtfritt. Hoppas du har kvar tv- mottagningen trots allt bökande med masten! Signaturen MrMac här är en av experterna här på forumet som du kanske förstår. Han kan du konsultera när jag blir stående svarslös. ��
          Last edited by HAm; 2018-08-07, 18:55. Reason: Typo

          Comment


          • #20
            Uppdatering på T-EFVA13; den har nu en Libre Computer "Le Potato" med 64-bit fyrkärneprocessor
            max 1,5 GHz i.st.f Raspberry Pi. FlightAware ProStick med förförstärkare och en 16-el Co-Co antenn.
            Har under sommarens högtryck ibland sett plan som gått nedanom Jönköping på 420 Nm avstånd. I vanligt väder 260 - 280 Nm

            Comment

            Working...
            X