Announcement

Collapse
No announcement yet.

Önskas: karta på närliggande mottagare!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Önskas: karta på närliggande mottagare!

    Nu har jag läst och läst FAQ, men ger upp. Eftersom plötsligt lågflygande plan nu SYNS på FR24 hemikring är jag nyfiken på att kunna kolla upp VAR närliggande mottagarantenner finns. Info, please!

  • #2
    Det finns inga kartor som visar position på mottagare.

    Comment


    • #3
      egen distans på egen karta

      Originally posted by Mike View Post
      Det finns inga kartor som visar position på mottagare.
      Men skulle man kunna få inritat polar plotten för egen radar på egen karta? Man kan ju välja om man vill ha night line att synas på kartan. Att se det egna området på kartan skulle vara lite coolt!

      Comment


      • #4
        Google map

        Originally posted by Lindspöjken View Post
        Nu har jag läst och läst FAQ, men ger upp. Eftersom plötsligt lågflygande plan nu SYNS på FR24 hemikring är jag nyfiken på att kunna kolla upp VAR närliggande mottagarantenner finns. Info, please!
        Der findes et google kort, men jeg ved ikke hvem der vedligeholder det.
        Som ny bruger må jeg ikke sætte links ind i dette indlæg, men prøve at søg på google efter "FR24 Feeders Station Map" så finder du linket.
        Per Laustsen
        T-EKOD10 Raspberry Pi3 B - DVB-T dongle - A3 ADS-B antenna - SMA Filter | Lattitude 55.04233 - Longitude 10.617180

        Comment


        • #5
          Att se det egna området på kartan skulle vara lite coolt!

          Comment


          • #6
            Kort over radar

            Originally posted by nghiale95 View Post
            Att se det egna området på kartan skulle vara lite coolt!
            Hi,
            Prøv at kigge på: http://imradarfeeder.com/confirm-your-radar/
            Per Laustsen
            T-EKOD10 Raspberry Pi3 B - DVB-T dongle - A3 ADS-B antenna - SMA Filter | Lattitude 55.04233 - Longitude 10.617180

            Comment


            • #7
              Lite blekt med mottagare i norra sverige från typ Umeå och uppåt. Då både efter kusten, inland/fjäll. Jag bor förvisso efter kusten men bor inte så bra till att jag kan ha en antenn men det borde väl finnas fler frivilliga. Kom igen nu!!

              Comment


              • #8
                Originally posted by ESNS View Post
                Lite blekt med mottagare i norra sverige från typ Umeå och uppåt. Då både efter kusten, inland/fjäll. Jag bor förvisso efter kusten men bor inte så bra till att jag kan ha en antenn men det borde väl finnas fler frivilliga. Kom igen nu!!

                Ja, många av NextJet-flighterna försvinner fort, har inget flightnummer och ibland ingen destination.

                Jag har föreslagit att hosta en mottagare utanför Vilhelmina men har inte fått något svar på det.

                /M
                F-ESDF1, F-ESGG1, F-ESGP1, F-ESNK1, F-ESNV2, F-ESNV3 F-ESSL4, F-ESNZ7, F-LFMN3
                T-ESNL1, T-ESNL2, T-ESGR15
                P-ESIA, P-ESIB, P-ESGF, P-ESSN, P-EFMA
                mrmac (a) fastest.cc

                Comment


                • #9
                  På dom igen bara!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ESNS View Post
                    På dom igen bara!
                    Blir en mottagare i Vlhelmina!

                    Har du mottagare i Skellefteå ? Vore kul med lite utbyte av ideer, maila mig gärna på mrmac (a) fastest.cc

                    /M
                    F-ESDF1, F-ESGG1, F-ESGP1, F-ESNK1, F-ESNV2, F-ESNV3 F-ESSL4, F-ESNZ7, F-LFMN3
                    T-ESNL1, T-ESNL2, T-ESGR15
                    P-ESIA, P-ESIB, P-ESGF, P-ESSN, P-EFMA
                    mrmac (a) fastest.cc

                    Comment


                    • #11
                      Var roligt! Jag har ingen mottagare nej. Tror inte det finns någon här heller. Varit på en bekant som är radioamatör att dom skulle kunna hosta en i nån mast dom har, men verkar gå trögt.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ESNS View Post
                        Lite blekt med mottagare i norra sverige från typ Umeå och uppåt. Då både efter kusten, inland/fjäll.
                        Det har tillkommit ett antal mottagare i området, F-ESNV1 i Kyrktåsjö som går bra, och även uppe i Storuman, men den verkar de inte ha fått nån riktig snurr på ännu enligt statistiken...

                        Jag har installerat F-ESNV2 utanför Vilhelmina och F-ESNK1 på Ulvön. Sen kommer en mottagare till på ESNV inom kort, den är på plats och väntar på godkännande.

                        Så nog har FR24 satsat lite i norra sverige får man väl säga.

                        /M
                        F-ESDF1, F-ESGG1, F-ESGP1, F-ESNK1, F-ESNV2, F-ESNV3 F-ESSL4, F-ESNZ7, F-LFMN3
                        T-ESNL1, T-ESNL2, T-ESGR15
                        P-ESIA, P-ESIB, P-ESGF, P-ESSN, P-EFMA
                        mrmac (a) fastest.cc

                        Comment


                        • #13
                          Lysande, då är det bara några efter kusten kvar att hoppas på!

                          Comment


                          • #14
                            F-ESNV3 är nu installerad på Vilhelmina flygplats (ESNV). ADSB till GND och förbättrar mlat i området.

                            F-ESNV1 i Kyrktåsjö verkar ha försvunnit tyvärr.

                            F-ESNV3_antenna.png

                            F-ESNV3_coverage.png
                            F-ESDF1, F-ESGG1, F-ESGP1, F-ESNK1, F-ESNV2, F-ESNV3 F-ESSL4, F-ESNZ7, F-LFMN3
                            T-ESNL1, T-ESNL2, T-ESGR15
                            P-ESIA, P-ESIB, P-ESGF, P-ESSN, P-EFMA
                            mrmac (a) fastest.cc

                            Comment


                            • #15
                              F-ESNL2 är sen i våras installerad på Lycksele flygplats.
                              F-ESDF1, F-ESGG1, F-ESGP1, F-ESNK1, F-ESNV2, F-ESNV3 F-ESSL4, F-ESNZ7, F-LFMN3
                              T-ESNL1, T-ESNL2, T-ESGR15
                              P-ESIA, P-ESIB, P-ESGF, P-ESSN, P-EFMA
                              mrmac (a) fastest.cc

                              Comment

                              Working...
                              X