Announcement

Collapse
No announcement yet.

Några frågor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Några frågor

    Hej!

    Jag är ny här och fastnade för appen och följde några plan i går kväll. Riktigt trevligt!

    Jag har några frågor:

    1. Det finns ju en väg som är beräknad (linjerna). Varifrån kommer dessa uppgifter? Igår kväll så var de, när de flög in i Sverige beräknade att gå över Katrineholm, men alla plan i korridoren (?) gick längre norr ut och hamnade över Västerås - där jag bor istället. Det var ju trevligt, men varför blev det så? Var det bara i går kväll eller kommer de fortsätta att gå häröver?

    2. Jag såg också en satellit igår ikväll tror jag - för visst blinkar väl alla plan i rött?

    3. Den utrustning som finns i planet som gör denna tjänsten möjlig, är den alltid på eller hur fungerar det? Jag inbillar nämligen att ett plan bara dök upp på skärmen igår över mig. Kan det ha varit så att de satte på utrustningen mitt under rutten?

    4. Till sist en liten önskan om tjänstens fortsatta utveckling. Det hade varit kul om man lättare kunde följa plan som går över där man bor. Kanske skulle man kunna göra någon funktion som larmar eller informerar vilka flyg som kan tänkas komma in över en. Vill man se planen nu måste man ju vara så aktiv hela tiden med mycket dö-tid och det är lätt att missa dom. Vidare vore det lite festligt (men det är säkert svårt att få ut), hur mycket folk det är i planen.
Working...
X