Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: Feeding and not on the map

Passenger

Feeding and not on the map

Hi All,

I am new here since last Monday. My name is Hans, living in the Netherlands. This hobby started in early 1980's with ACARS until todays Mode S technilogy. As said: last Monday I installed all the software to get to be a feeder. It looks all works allright from this side. All signs are green and my status page say always "online".

I was constantly online from last Monday until sofar but I never saw an aircraft on the Flightradar24 screen until now. How comes? If I understand they give me an alias (Radar) but, as said, no display of any flight in my area of reception with "my" alias.

Hope anyone can give some explanation about this. I asked Mike also but no answer until sofar.

Thank you verry much in advance for any reaction!

Best Regards, Hans

Passenger
    Hi Hans,
    I have the same question.... Feeding 24/7...

Passenger
    Hi EHGG1,

thats verry strange. I believe that I have seen some messages with this label EHGG1. Most aircraft in the NorthEast part of the Netherlands. BTW if I may ask is it no problem to may public your alias? If not I will make public mine (what will not be a surprise; an upfollowing one of an already existing one.)

Thank you for your reaction. Hope there will be more to make our question clear!

Kind Regards, Hans

Passenger
    Dag Hans,

In het nederlands gaat het makkelijker. Ik kan je verhaal niet helemaal volgen.
    Wat ik bedoel is dat ik continue lever, veel vliegtuigen zie op mijn eigen scherm/mijn eigen feed maar een zeer klein aantal is slechts te zien op FR24, soms helemaal niets.
    Ik vraag me dus af hoe het systeem "de leveranciers" uitkiest of selecteert.
    Welke ontvanger gebruik jij?
    Last edited by EHGG1; 2012-09-05 at 20:02.

Passenger
    Hoi,

zoals ik al eerder meldde is dat ik hier nieuw ben. Ik wist niet dat hier in het Nederlands gecommuniceerd mag worden maar des te beter. Wel zo makkelijk.

Wat ook ik, net als jij, bedoel is dat ik vanaf j.l. maandag vrijwel continue mijn PC en ontvanger heb aanstaan om FlightRadar24 te voeden. Alles lijkt bij mij correct te zijn geïnstalleerd alleen: ik zie er tot nu toe niets van terug op de schermen van Flightradar24. Dat vind ik zeer vreemd, temeer daar ik vliegtuigen over mijn achtertuin zie vliegen, ook op het scherm van AirNav Radarbox zie, maar NIET op de Flightradar24 schermen. Rara, hoe kan dat denk ik dan. Dan gaat er toch ergens iets niet goed. Hiermee weet je ook tegelijk wat voor ontvanger ik gebruik: de AirNav Radarbox. Werkt hier al jaren probleemloos en ik heb de gehele BeNeLux en omgeving als bereik met mijn buiten antenne. Ik ben zeer tevreden. Ik heb trouwens sowieso nog geen enkel vliegtuig op de Flightradar24 schermen gezien met een radar-aanduiding die mij is toebedeeld.

Wat jou betreft. Als jij inderdaad EHGG1 bent in jouw Radarbenaming: die heb ik zeker een paar keer gezien.

Ik hoop zo duidelijk te hebben gemaakt wat ik precies bedoel en wat mijn vraag is.

Dank voor je reactie en hopenlijk kunnen we in de toekomst nog veel in ons aller voordeel uitwisselen.

Ik heb een brede relatie met de civiele luchtvaart (hobby zowel als beroep) dus wie weet. Alleen de techniek op dit gebied laat me wel is in de steek.

Met vriendelijke groet, Hans

Team FR24 Mike's Avatar
    The visibility issue has been discussed and explained several time before.

http://forum.flightradar24.com/threa...ll=1#post18371
    http://forum.flightradar24.com/threa...ll=1#post18405
    http://forum.flightradar24.com/threa...ll=1#post20768
    http://forum.flightradar24.com/threa...ll=1#post20842

Once again. You can check if upload works on http://www.flightradar24.com/premium/
    Data shown on FR24 web page is the newest uploaded data.

Passenger
    Dag Hans,
    Ik weet niet of het de bedoeling is dat we inderdaad in het nederlands communiceren maar dat zien we dan wel.
    Ik woon in Vries en heb sinds 2007 een SBS ontvanger. Ben al heel lang bezig met een club in Engeland en in Duitsland om samen te feeden en te sharen.
    Laatste tijd beperk ik me tot FR24. Heb net m'n antenne op hoogte en heb nu een goed bereik van half denemarken tot belgie.
    Mijn ervaring is dat ik ook de eerste week niet te zien was als EHGG1. nu wel maar het verbaast me hoe weinig ik eigenlijk lever. Vandaar ook mijn vraag hoe dat zit.
    Beroepsmatig werk ik bij de brandweer en had in het verleden veel te maken met vliegveld Eelde. Nu wat minder. Ben echter veel bezig met luchtvaart in brede zin.
    Heb een 7tal ontvangers staan voor de communicatie en dus al jaren een sbs1 receiver (1e generatie....!).
    Wellicht kunnen we elkaar inderdaad van dienst zijn met tips en trucs. Das best handig af en toe.
    m.vr.gr. Kees

Passenger
    Mike,

Thanks for the hint! it's clear to me now. I assume that Hans can read the mentioned posts to. Otherwise i try to explaine it to him.
    is it a problem that we communicate in dutch? (occasionaly?)
    Last edited by EHGG1; 2012-09-05 at 20:24.

Passenger
    Kees,

ik had een heel verhaal aan je terug geschreven maar dar is kennelijk verwijderd. Ik moest in enen opnieuw inloggen en dat soort onzin terwijl ik al ingelogd was. Anders zou ik immers niet kunnen posten. Ik schei er hierbij mee uit. Dank voor je bereidwilligheid en wellicht tot ziens op een ander luchtvaart-forum. Dit is 10x niks wat mij betreft.

Groeten, Hans
    Last edited by Bierboum; 2012-09-05 at 20:58.

Passenger
    Kees,

ik denk dat het eenvoudig te begrijpen is nu. Je zult nooit T-EHAM4 zien omdat ik ben omgeven door andere feeders. Die vangen t.o.v. mijnb positie altijd als eerste wat op. De spin in het midden (ik dus in dit geval) zal nooit opgepakt worden. Zie ook de uitleg van Mike elders op dit forum.

Het is dus voor mij een beetje een raadsel waarom ze mij geaccepteerd hebben als feeder. Volkomen nutteloos (Nederland e.o. is voor meer dan 100% gedekt) en beter was het al ze dat hadden gezegd.

Succes met de hobby en EHGG1!

Groet, Hans