Results 1 to 7 of 7

Thread: Sk efter plan p regnr

Passenger

Sk efter plan p regnr

Krt med iPhone-appen ett bra tag nu o tycker den r suvern! En funktion dock som jag saknar r mjligheten att kunna ska p ett flygplans regnr p samma stt som du redan idag kan ska p t ex flightnr.

Ngon chans fr att den mjligheten kommer dyka upp?

Mvh Richard

Team FR24 Mike's Avatar
    Det kommer ngon gng i framtiden, r dock inte s ltt att lsa. Callsign r ntt som skickas ut frn planet och finns i datafeeden. Planets reg mste sls upp i en databas, vilket gr det hela mer komplicerat nr det finns ver 2000 flygplan i feeden som uppdateras var 10:e sekund.

Passenger
    Tack fr snabbt svar!

Ok...inte sker p ifall jag missfrstr allt p ngot stt men informationen fr regnr finns ju redan p de flesta plan ifall man gr in och klickar p dem p kartan? P samma stt som du fr upp all annan info som callsign, dep och arr, flygbolag etc. Min frga ifall jag var otydlig och svida jag inte missfrstr svaret r helt enkelt om det skulle g att f skningen att inte bara kolla efter flightnr och callsign utan ven kolla efter regnr i den info som redan finns fr de flesta plan nr man klickar fram info om dem? Eller ifall informationsmngden blir fr stor att g igenom kanske det skulle g att sjlv vlja redan innan man sker vilken info man sker efter s bara just den infon behver genomskas t ex regnr istllet fr att skningen mste kolla av bde callsign, flightnr och regnr.

Tack fr ditt svar hur som helst och hoppas ngot stt att ska p regnr dyker upp fr vore jttekul verkligen att kunna kolla var ett specifikt flygplan befinner sig. I mitt fall t ex och anledningen till att jag tycker det vore skoj r att jag i MS Flight Simulator har ett SAS B738 med regnr LN-RRH (Freja Viking) som skulle vara superkul att kunna flja IRL o "spegla" hennes flygningar i realtid i MS FSX.

Finns det ngot annat stt att i realtid se var ett specifikt plan befinner sig fram tills funktionen frhoppningsvis p sikt dyker upp i FlightRadar24?
    Last edited by WebMaximus; 2011-06-24 at 15:47.

Passenger
    Var ju ett bra tag sen jag startade den hr trden och sen lng tid tillbaka har det ju nu gtt att i iPhone-appen lgga till egna alerts dr man kan ange just regnr och f en notis nr planet i frga rr sig men nu har jag skaffat mig en Android-baserad mobil (Samsung Galaxy S2 LTE) och i den verkar det tyvrr inte finnas ngra mjligheter att lgga till alerts p samma stt.

r det ngot tekniskt som gr att det inte funkar i Android-versionen av ert program eller r det en funktion som kommer implementeras?

Tack p frhand!

//Richard

Passenger
    Ingen av personerna bakom appen som kan svara...?

Team FR24 Mike's Avatar
    iPhone och Android versionen r helt olika rent tekniskt. S bde mste byggas helt spearat. Vi har haft en iPhone utvecklare snart i 2 r och drfr kunnat ha en bra utveckling p iPhone appen. Vi hade en Android utvecklare, men p.g.a. att frsljningen inte tckte hans ln s fick han sluta. Idag uppdateras appen p deltid av en konsult i utlandet, det gr att han p en deltidstjnst aldrig kommer komma ikapp iPhone utvecklarens jobb under 18 mnader. Vi har frskt hitta en Android utvecklare igen, men det r bde svrt att hitta nn, och ett oskert ekonomiskt lge. Piratkopieringen av Android appar r vldigt utbredd, vilket gr att trots att det sljs mngdubbelt fler Android lurar, s sljs det mngdubbelt fler iPhone appar.

Vad gller ska p reg s var det tekniskt omjligt fr 1 r sedan, d detta data inte fanns i datafeeden. Visst kunder man klicka p ett plan och sl upp datat, men det gick inte att appen slog upp alla 2000 plan hela tiden fr att kolla vad dom hade fr reg. Idag finns dock reg inkluderat i den datafeeden som appen laddar och sk p reg kommer finnas i nsta version 3.2.

Passenger
    OK, trist att hra och trist att s mnga mnniskor aldrig lr sig skillnaden p mitt och ditt...

Tack dock fr din utfrliga frklaring och ser fram emot version 3.2.