Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iphone APP en

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iphone APP en

    Hej
    Använder APP en på Iphone ofta och den funkar ju fint. Ett litet problem är att de blå färdspåren ibland blir kvar trots att flyget för länge sedan är borta, ibland kan man ha en hel drös med sådana på skärmen. Ibland kraschar app:en och när den startar om så är spåren borta. Har också sett att om man startar kameran och sedan går tillbaka så försvinner också spåren. Någon som har samma problem ?

    Lennart
    ESNZ radarn

  • #2
    Det är ett känt problem och inträffade även på webbsidan ibland. Det bror på en bugg i Google Maps APIet. Vi hoppas ha funnit en lösning till nästa version av appen som släpps inom kort.

    Comment


    • #3
      Hej Mike

      Ja jag förstod att det var något sådant och det låter ju bra med en kommande fix. APP:en är ju så jäkla bra så det har ju varit synd med denna lilla bugg, men den har ju gått att leva med. Det har ju varit en rasande utveckling på detta sedan jag först hoppade in med min ESNZ, täckningen av europa är ju sanslöst bra och det kommer ju mer och mer också i övriga världen. Och det ökar ju även på antalet med ADSB utrustningar ombord, såg att tom en SAAB 2000 (SE-LHV tror jag det var) nu hade utrustningen. Framtiden är ljus för oss som gillar detta och du och andra gör ett kanonjobb det är bara att tacka och buga. / Lennart ESNZ

      Comment


      • #4
        Precis NU släppte vi Flightradar24 Pro Version 2.0 till iPhone. Det kan dröja 1-2 timmar innan den dyker upp som uppdatering i App Store. Tyvärr har vi inte samma utbud av flygplansikoner som på webben, men vi tittar på om det går lösa i framtida versioner av appen. Vad gäller svansar som blir kvar, så är det som sagt en Google Maps bugg så den kommer vi inte runt, men numera ska man kunna ladda om kartan, som gör att eventuella svansar ska försvinna.

        Comment


        • #5
          Perfekt, såg just att den dykt upp i APP store. Inga problem med svansarna , går det att ladda om kartan så räcker det ju fullgott. Vem gör APP:en , den är verkligen snygg. // Lennart

          Comment

          Working...
          X