Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feeding and not on the map

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feeding and not on the map

    Hi All,

    I am new here since last Monday. My name is Hans, living in the Netherlands. This hobby started in early 1980's with ACARS until todays Mode S technilogy. As said: last Monday I installed all the software to get to be a feeder. It looks all works allright from this side. All signs are green and my status page say always "online".

    I was constantly online from last Monday until sofar but I never saw an aircraft on the Flightradar24 screen until now. How comes? If I understand they give me an alias (Radar) but, as said, no display of any flight in my area of reception with "my" alias.

    Hope anyone can give some explanation about this. I asked Mike also but no answer until sofar.

    Thank you verry much in advance for any reaction!

    Best Regards, Hans
    -
    13 NM East of EHAM
    -

  • #2
    Hi Hans,
    I have the same question.... Feeding 24/7...

    Comment


    • #3
      Hi EHGG1,

      thats verry strange. I believe that I have seen some messages with this label EHGG1. Most aircraft in the NorthEast part of the Netherlands. BTW if I may ask is it no problem to may public your alias? If not I will make public mine (what will not be a surprise; an upfollowing one of an already existing one.)

      Thank you for your reaction. Hope there will be more to make our question clear!

      Kind Regards, Hans
      -
      13 NM East of EHAM
      -

      Comment


      • #4
        Dag Hans,

        In het nederlands gaat het makkelijker. Ik kan je verhaal niet helemaal volgen.
        Wat ik bedoel is dat ik continue lever, veel vliegtuigen zie op mijn eigen scherm/mijn eigen feed maar een zeer klein aantal is slechts te zien op FR24, soms helemaal niets.
        Ik vraag me dus af hoe het systeem "de leveranciers" uitkiest of selecteert.
        Welke ontvanger gebruik jij?
        Last edited by EHGG1; 2012-09-05, 20:02.

        Comment


        • #5
          Hoi,

          zoals ik al eerder meldde is dat ik hier nieuw ben. Ik wist niet dat hier in het Nederlands gecommuniceerd mag worden maar des te beter. Wel zo makkelijk.

          Wat ook ik, net als jij, bedoel is dat ik vanaf j.l. maandag vrijwel continue mijn PC en ontvanger heb aanstaan om FlightRadar24 te voeden. Alles lijkt bij mij correct te zijn geïnstalleerd alleen: ik zie er tot nu toe niets van terug op de schermen van Flightradar24. Dat vind ik zeer vreemd, temeer daar ik vliegtuigen over mijn achtertuin zie vliegen, ook op het scherm van AirNav Radarbox zie, maar NIET op de Flightradar24 schermen. Rara, hoe kan dat denk ik dan. Dan gaat er toch ergens iets niet goed. Hiermee weet je ook tegelijk wat voor ontvanger ik gebruik: de AirNav Radarbox. Werkt hier al jaren probleemloos en ik heb de gehele BeNeLux en omgeving als bereik met mijn buiten antenne. Ik ben zeer tevreden. Ik heb trouwens sowieso nog geen enkel vliegtuig op de Flightradar24 schermen gezien met een radar-aanduiding die mij is toebedeeld.

          Wat jou betreft. Als jij inderdaad EHGG1 bent in jouw Radarbenaming: die heb ik zeker een paar keer gezien.

          Ik hoop zo duidelijk te hebben gemaakt wat ik precies bedoel en wat mijn vraag is.

          Dank voor je reactie en hopenlijk kunnen we in de toekomst nog veel in ons aller voordeel uitwisselen.

          Ik heb een brede relatie met de civiele luchtvaart (hobby zowel als beroep) dus wie weet. Alleen de techniek op dit gebied laat me wel is in de steek.

          Met vriendelijke groet, Hans
          -
          13 NM East of EHAM
          -

          Comment


          • #6
            The visibility issue has been discussed and explained several time before.

            All about feeding data to Flightradar24 (The Flightradar24 receiver, Raspberry Pi and Windows feeding software). No discussions about Flightradar24 web or apps.

            All about feeding data to Flightradar24 (The Flightradar24 receiver, Raspberry Pi and Windows feeding software). No discussions about Flightradar24 web or apps.

            All about feeding data to Flightradar24 (The Flightradar24 receiver, Raspberry Pi and Windows feeding software). No discussions about Flightradar24 web or apps.

            All about feeding data to Flightradar24 (The Flightradar24 receiver, Raspberry Pi and Windows feeding software). No discussions about Flightradar24 web or apps.


            Once again. You can check if upload works on http://www.flightradar24.com/premium/
            Data shown on FR24 web page is the newest uploaded data.

            Comment


            • #7
              Dag Hans,
              Ik weet niet of het de bedoeling is dat we inderdaad in het nederlands communiceren maar dat zien we dan wel.
              Ik woon in Vries en heb sinds 2007 een SBS ontvanger. Ben al heel lang bezig met een club in Engeland en in Duitsland om samen te feeden en te sharen.
              Laatste tijd beperk ik me tot FR24. Heb net m'n antenne op hoogte en heb nu een goed bereik van half denemarken tot belgie.
              Mijn ervaring is dat ik ook de eerste week niet te zien was als EHGG1. nu wel maar het verbaast me hoe weinig ik eigenlijk lever. Vandaar ook mijn vraag hoe dat zit.
              Beroepsmatig werk ik bij de brandweer en had in het verleden veel te maken met vliegveld Eelde. Nu wat minder. Ben echter veel bezig met luchtvaart in brede zin.
              Heb een 7tal ontvangers staan voor de communicatie en dus al jaren een sbs1 receiver (1e generatie....!).
              Wellicht kunnen we elkaar inderdaad van dienst zijn met tips en trucs. Das best handig af en toe.
              m.vr.gr. Kees

              Comment


              • #8
                Mike,

                Thanks for the hint! it's clear to me now. I assume that Hans can read the mentioned posts to. Otherwise i try to explaine it to him.
                is it a problem that we communicate in dutch? (occasionaly?)
                Last edited by EHGG1; 2012-09-05, 20:24.

                Comment


                • #9
                  Kees,

                  ik had een heel verhaal aan je terug geschreven maar dar is kennelijk verwijderd. Ik moest in enen opnieuw inloggen en dat soort onzin terwijl ik al ingelogd was. Anders zou ik immers niet kunnen posten. Ik schei er hierbij mee uit. Dank voor je bereidwilligheid en wellicht tot ziens op een ander luchtvaart-forum. Dit is 10x niks wat mij betreft.

                  Groeten, Hans
                  Last edited by Bierboum; 2012-09-05, 20:58.
                  -
                  13 NM East of EHAM
                  -

                  Comment


                  • #10
                    Kees,

                    ik denk dat het eenvoudig te begrijpen is nu. Je zult nooit T-EHAM4 zien omdat ik ben omgeven door andere feeders. Die vangen t.o.v. mijnb positie altijd als eerste wat op. De spin in het midden (ik dus in dit geval) zal nooit opgepakt worden. Zie ook de uitleg van Mike elders op dit forum.

                    Het is dus voor mij een beetje een raadsel waarom ze mij geaccepteerd hebben als feeder. Volkomen nutteloos (Nederland e.o. is voor meer dan 100% gedekt) en beter was het al ze dat hadden gezegd.

                    Succes met de hobby en EHGG1!

                    Groet, Hans
                    -
                    13 NM East of EHAM
                    -

                    Comment


                    • #11
                      Hans,

                      Mooi weer iets van je te horen. Ik begrijpmook dat het een kwestie van aanbod is en een vergelijk van data. je kon het lezen in de diverse posts van Mike.
                      Hoop toch weer van je te horen. Ook succes met de hobby!

                      groeten Kees

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bierboum View Post
                        Kees,

                        ik denk dat het eenvoudig te begrijpen is nu. Je zult nooit T-EHAM4 zien omdat ik ben omgeven door andere feeders. Die vangen t.o.v. mijnb positie altijd als eerste wat op. De spin in het midden (ik dus in dit geval) zal nooit opgepakt worden. Zie ook de uitleg van Mike elders op dit forum.

                        Het is dus voor mij een beetje een raadsel waarom ze mij geaccepteerd hebben als feeder. Volkomen nutteloos (Nederland e.o. is voor meer dan 100% gedekt) en beter was het al ze dat hadden gezegd.

                        Succes met de hobby en EHGG1!

                        Groet, Hans
                        1) We don't know how coverage is in different places. The world is millions of square kilometers and there is absolutely no possibility to know coverage in million places.

                        2) Coverage changes over time and height. Some feeders are online only daytime, some nighttime, some weekends, some Wednesdays, some are up 99%, some are down 99%, sometimes there may be 100% coverage on FL400, but only 50% on FL100 and no coverage on FL10, some receivers maybe broken, some feeders maybe on vacation.

                        3) There are 1200 receivers connected that makes up to 5000 connections and disconnections every day. There is no possibility for anyone to keep control of how coverage changes and when.

                        Even if there are 2 receivers 50m from each other they can have different coverage in different directions depending on terrain. So every feeder can make a change. Maybe today, maybe tomorrow, maybe on FL100, maybe over Antwerpen or maybe just in your local area. One thing is for sure, there is no area where we have 100% coverage GND-FL550, and there is no area where we have coverage 24/7/365.

                        Comment


                        • #13
                          Mike,

                          All clear to me! I want to continue feeding 24/7! So i can contribute to FR24.

                          Comment


                          • #14
                            Good morning Kees and Mike,

                            @ Kees, thank you for your reaction! I will be connected most of the time the next coming days to see what happens.

                            @ Mike thank you as well for your reaction. It is all clear to me now.

                            Kind Regards, Hans
                            -
                            13 NM East of EHAM
                            -

                            Comment


                            • #15
                              Hi All,

                              this morning I saw "myself" (T-EHAM4) on the Flightradar24 for the first time. Verry nice and I am happy to see that all is running verry well!

                              Kind Regards, Hans
                              -
                              13 NM East of EHAM
                              -

                              Comment

                              Working...
                              X