Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denmark Radar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hmmmmm... Hvordan kan jeg holde øje med det? Jeg kan ikke lige se finde en oversigt over hvilke fly jeg har set...
    Lars Bo Wassini
    T-EKOD12

    Comment


    • #47
      Originally posted by Wassini View Post
      Hmmmmm... Hvordan kan jeg holde øje med det? Jeg kan ikke lige se finde en oversigt over hvilke fly jeg har set...
      Første mulighed er at bruge en browser på din PC, hvis den er på samme netværk som RaspberryPIen. Adressen er <IP(RPi)>:8080 f.eks. 196.10.10.01:800
      Det tapper ind på Dump1090 programmen og giver dig et googlemap med de fly du kan se. Første gang skal du lige zoome ind på Danmark.
      Det er kun et øjebliksbillede, så der bliver ikke logget noget.

      Anden mulighed at at bruge et program på din PC som også tracker data fra RPien og som desuden kan slå op i en database og fortælle dig detaljer om flyene. Jeg bruger Virtual Radar Server (VRS) som du kan hente på http://www.virtualradarserver.co.uk/
      Det kræve lidt mere opsætning men ideen er den samme som med dump1090. Hvis du løber i problemer, kan vi helt sikkert hjælp dig. VRS kan også gemme lidt historik.

      Prøv dig frem og sig til hvis det driller.

      Comment


      • #48
        Hej Ole8544

        Det er da fint at opnå 220 på din Dongle med Mysteque antenne. Er din Mysteque af samme kvalitet som A3 antennen (modtagerne er jo meget forskellige)

        hilsen

        Per
        Last edited by perl; 2016-05-12, 13:13.
        Per Laustsen
        T-EKOD10 Raspberry Pi3 B - DVB-T dongle - A3 ADS-B antenna - SMA Filter | Lattitude 55.04233 - Longitude 10.617180

        Comment


        • #49
          Hej Per.

          Det er min helt klart min erfaring at A3 antennen er af bedre kvalitet end Myssteque antennen. Med bedre kvalitet mener jeg ser flere fly og har større rækkevidde. Dog skal det siges at placeringen af en antenne er meget væsentlig for at opnå et godt resultat. Så forskellen i placering af antennerne har også indflydelse.

          Min opsætning af antennerne er:
          De sidder i gavlene i hver sin ende af mit hus.
          Afstanden mellem antennerne er 21 meter.
          A3 antennen antennen sidder 9,20 meter over jorden
          Mysteque antennen sidder 7,20 meter over jorden.

          Jeg har kendskab til af følgende andre anvender Mysteque antennen:
          T-EKAH3
          T-EKAH12. Rækkevidde: 250
          T-EKRD1

          Har du et radarnummer ?

          Jeg har forsøgt ar vedhæfte dækningskort for begge mine antenner, så du kan se forskellen i dækning.

          De bedste hilsner
          Ole

          2016-05-12 20_37_19-Virtual Radar (104)A3.jpg2016-05-12 20_38_46-Virtual Radar (106)My.jpg
          T-EKAH7: Radarcape | A3 ADS-B Antenna. Latitude: 56.3846. Longitude: 10.3404. Altitude: 287 ft. Online since: 2014-08-09
          T-EKAH14: Raspberry Pi 2 B | DVB-T Dongle | Mystique® SDR Antenna. Latitude: 56.3847. Longitude: 10.3408. Altitude: 275 ft. Online since: 2015-12-09

          Comment


          • #50
            Hej Ole

            Så skulle jeg alligevel have bestilt en A3 -bestilte en Mysteque, men vi må se hvor galt det går. Jeg vil helt sikkert få bedre resultat end i dag med den lille indendørs antenne der fulgte med donglen. Har med den opnået 124nm i dag. Tak for dit udtømmende svar og for dækningskortene - meget informative.
            Mit radarnummer er T-EKOD10 - satte en Raspberry 3 op i forgårs som fremover skal håndtere datastrømmen, så jeg kan være online 24/7. Ser ud til at køre perfekt med en maks temperatur på 47 grader og en årlig udgift til strøm på 40 kr.
            Per Laustsen
            T-EKOD10 Raspberry Pi3 B - DVB-T dongle - A3 ADS-B antenna - SMA Filter | Lattitude 55.04233 - Longitude 10.617180

            Comment


            • #51
              Hej Alle

              T-EKRK24 er signet på fra Sorø.
              Kører en DVB-T dongle på en Debian VM på min NAS. Stadig på den originale antenne, men skal have bygget mig en ny.

              2 spg.
              . - Har I et godt link til en DIY antenne?
              . - Jeg ville gerne kunne se et kort over "mine" trackede fly - men jeg er ikke den store Debian ekspert, og mangler at finde ud af hvor jeg skal placere et kort på min VM, for at den kan tilgåes på IP-adressen:6754/et_eller_andet_kort

              God dag fra Jakob

              Comment


              • #52
                Originally posted by jakobkoester View Post
                Hej Alle

                T-EKRK24 er signet på fra Sorø.
                Kører en DVB-T dongle på en Debian VM på min NAS. Stadig på den originale antenne, men skal have bygget mig en ny.

                2 spg.
                . - Har I et godt link til en DIY antenne?
                . - Jeg ville gerne kunne se et kort over "mine" trackede fly - men jeg er ikke den store Debian ekspert, og mangler at finde ud af hvor jeg skal placere et kort på min VM, for at den kan tilgåes på IP-adressen:6754/et_eller_andet_kort

                God dag fra Jakob
                Der er flere tråde her i forum om at bygge egne antenner. F.eks. her http://forum.flightradar24.com/threa...1-My-Cantennae

                Mht. at track fly, så her dump1090 en indbygge funktion. prøv <raspberry-ip>:8080 fra en browser i samme netværk.
                Eller prøv Virtual Radar Server http://www.virtualradarserver.co.uk/Default.aspx

                Comment


                • #53
                  T-EKKA7 Located in Silkeborg
                  Raspberry Pi 3.
                  SDRPlay
                  Flightaware antenna mounted in the attic, waiting for a bracket so i can get it mounted on my roof.

                  I have not the best range, hope it will improve when i get the antenna mounted outside on the roof.

                  Range.jpg
                  Each ring is 50km

                  I am feeding both FR24 and Flightaware, started with a Raspberry Pi 2, but could not get MLAT working, ordered a Raspberry pi 3 and now MLAT is working.
                  Last edited by thansen; 2016-05-30, 15:44. Reason: Insert picture

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by thansen View Post
                    T-EKKA7 Located in Silkeborg
                    Raspberry Pi 3.
                    SDRPlay
                    Flightaware antenna mounted in the attic, waiting for a bracket so i can get it mounted on my roof.

                    I have not the best range, hope it will improve when i get the antenna mounted outside on the roof.

                    [ATTACH=CONFIG]7575[/ATTACH]
                    Each ring is 50km

                    I am feeding both FR24 and Flightaware, started with a Raspberry Pi 2, but could not get MLAT working, ordered a Raspberry pi 3 and now MLAT is working.
                    Welcome. Not bad at all, but an outdoor antenna will make all the difference.

                    Comment


                    • #55
                      Hej igen Ole
                      Din modtager på A3 antennen er en Radacape og på Mystique har du en DVB-T dongle - er der ikke også en forskel i de to modtagere der påvirker resultaterne ?
                      hilsen
                      Per
                      Per Laustsen
                      T-EKOD10 Raspberry Pi3 B - DVB-T dongle - A3 ADS-B antenna - SMA Filter | Lattitude 55.04233 - Longitude 10.617180

                      Comment


                      • #56
                        Denmark Radar
                        Let's get to know each other.

                        Det er overskriften - bare skuffende at man ikke kan skrive sammen. Prøv facebook gruppen Dansk ADS-B Gruppe - Super gode indlæg hvor man hjælper med råd og vejledning
                        Per Laustsen
                        T-EKOD10 Raspberry Pi3 B - DVB-T dongle - A3 ADS-B antenna - SMA Filter | Lattitude 55.04233 - Longitude 10.617180

                        Comment

                        Working...
                        X