Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denmark Radar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by ole8544 View Post
    Hi guys.

    New receiver seen today: T-EKRH21
    Rigshospitalet! Underligt at den først vi ser er nummer 21.EKRH.JPG

    Eller er det mon T-EKRK21 (Roskilde)?

    Comment


    • #32
      Sorry my mistake, it is of course T-EKRK21.
      T-EKAH7: Radarcape | A3 ADS-B Antenna. Latitude: 56.3846. Longitude: 10.3404. Altitude: 287 ft. Online since: 2014-08-09
      T-EKAH14: Raspberry Pi 2 B | DVB-T Dongle | Mystique® SDR Antenna. Latitude: 56.3847. Longitude: 10.3408. Altitude: 275 ft. Online since: 2015-12-09

      Comment


      • #33
        Hi guys.

        New receiver seen today: T-EKAH15
        T-EKAH7: Radarcape | A3 ADS-B Antenna. Latitude: 56.3846. Longitude: 10.3404. Altitude: 287 ft. Online since: 2014-08-09
        T-EKAH14: Raspberry Pi 2 B | DVB-T Dongle | Mystique® SDR Antenna. Latitude: 56.3847. Longitude: 10.3408. Altitude: 275 ft. Online since: 2015-12-09

        Comment


        • #34
          Er der nogen der ved, ca. hvor F-EKAH1, F-EKAH2, T-EKAH10 og T-EKAH16 er placeret?
          Det undre mig, at der ikke er bedre MLAT dækning omkring Tirstrup.

          T-EKAH3 og T-EKAH12 står i Hjortshøj, T-EKAH7 og T-EKAH1 nær ved Termestrup på Djursland og T-EKAH15 i Mørke. Og T-EKRD1 er sat op på Randers flyveplads.

          Vi burde kunne se landende fly i Tirstrup ned til 6-700 fod, men fra vest forsvinder de i ca. 1.500 for og i øst allerede i 2.500-3000 fod.

          Comment


          • #35
            T-EKAH14 er placeret tæt på Hvilsager på Djursland med postnummer 8544 Mørke.
            T-EKAH7: Radarcape | A3 ADS-B Antenna. Latitude: 56.3846. Longitude: 10.3404. Altitude: 287 ft. Online since: 2014-08-09
            T-EKAH14: Raspberry Pi 2 B | DVB-T Dongle | Mystique® SDR Antenna. Latitude: 56.3847. Longitude: 10.3408. Altitude: 275 ft. Online since: 2015-12-09

            Comment


            • #36
              Hi guys.

              Two new receivers seen today: T-EKAH16 and T-EKAK17.
              T-EKAH7: Radarcape | A3 ADS-B Antenna. Latitude: 56.3846. Longitude: 10.3404. Altitude: 287 ft. Online since: 2014-08-09
              T-EKAH14: Raspberry Pi 2 B | DVB-T Dongle | Mystique® SDR Antenna. Latitude: 56.3847. Longitude: 10.3408. Altitude: 275 ft. Online since: 2015-12-09

              Comment


              • #37
                T-EKOD12
                Vissenbjerg

                Jeg har tidligere haft en Windows PC kørende, men den har været slukket i et par år, så jeg har åbenbart mistet den gamle konto. Nu prøver jeg igen med en ny - denne gang via Raspberry Pi - men jeg har endnu ikke fået den til at sende noget.
                Lars Bo Wassini
                T-EKOD12

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Wassini View Post
                  T-EKOD12
                  Vissenbjerg

                  Jeg har tidligere haft en Windows PC kørende, men den har været slukket i et par år, så jeg har åbenbart mistet den gamle konto. Nu prøver jeg igen med en ny - denne gang via Raspberry Pi - men jeg har endnu ikke fået den til at sende noget.
                  Held og lykke med det. Det burde være ret simpelt med det gældende one-liner install set-up

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Wassini View Post
                    T-EKOD12
                    Vissenbjerg

                    Jeg har tidligere haft en Windows PC kørende, men den har været slukket i et par år, så jeg har åbenbart mistet den gamle konto. Nu prøver jeg igen med en ny - denne gang via Raspberry Pi - men jeg har endnu ikke fået den til at sende noget.
                    Hej Wassini ... gav du op igen ?

                    Comment


                    • #40
                      Ja - og nej. Jeg har opgivet at få den til at virke lige nu. Det virkede en kort overgang, men så ville min Raspberry Pi pludselig ikke længere finde min DVB-T stick - og jeg har ikke lige tid til at finde ud af hvordan jeg kan få det til at virke igen....
                      Lars Bo Wassini
                      T-EKOD12

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Wassini View Post
                        Ja - og nej. Jeg har opgivet at få den til at virke lige nu. Det virkede en kort overgang, men så ville min Raspberry Pi pludselig ikke længere finde min DVB-T stick - og jeg har ikke lige tid til at finde ud af hvordan jeg kan få det til at virke igen....
                        Har du en god strømforsyng der kan leverer mindst 1 Amp helst 1,5 - 2 Amp?
                        En USB på en PC skal kun kunne levere 0,5 Amp (USB standard) og de fleste har en strømbegrænser indbygget der træder i kraft et sted mellem 0,5 Amp og 1 Amp ( de er meget forskellige, der er ingen standard hvornår strømbegrænseren skal ske )

                        Poul
                        T-EKCH5: Raspberry Pi 4-B (Buster) + FlightAware Pro Stick Plus + FlightAware 1090MHz Bandpass Filter Dark Blue + A3-ADS-B Antenna

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by attigliano View Post
                          Har du en god strømforsyng der kan leverer mindst 1 Amp helst 1,5 - 2 Amp?
                          En USB på en PC skal kun kunne levere 0,5 Amp (USB standard) og de fleste har en strømbegrænser indbygget der træder i kraft et sted mellem 0,5 Amp og 1 Amp ( de er meget forskellige, der er ingen standard hvornår strømbegrænseren skal ske )

                          Poul
                          Jeg har også erfaret at min Raspberry virker bedst når den får 2 Amp fra min Ipad lader. Og man kan evt- bruge en USB multi-port med ext. strømforsyning til modtageren.

                          Comment


                          • #43
                            jeg har en 2.4A (Apple) lader på min RPi og en USB multiport med egen strømforsyning. Det virkede i ca. 15 minutter, hvorefter programmet uden varsel, pludselig mistede kontakten til DVB sticken. Jeg har prøvet at skifte USB HUB og strømforsyning uden held.
                            Lars Bo Wassini
                            T-EKOD12

                            Comment


                            • #44
                              Så fandt jeg vist fejlen... Åbenbart var den strømforsyning jeg har tilsluttet min UBS HUB for lille :-) Underligt nok virkede den i ca 15 minutter ;-)

                              UPS!
                              Lars Bo Wassini
                              T-EKOD12

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Wassini View Post
                                Så fandt jeg vist fejlen... Åbenbart var den strømforsyning jeg har tilsluttet min UBS HUB for lille :-) Underligt nok virkede den i ca 15 minutter ;-)

                                UPS!
                                Lad os håbe det holder.
                                Jeg er meget interesseret i hvor godt du ser lavtflyvende trafik, f.eks. starter og landinger til Billund og Tirstrup, og lægehelikopterne OY-OOV, OOW og OOZ. Samt den nye vandflyver OY-NSA, der skal flyve mellem Århus havn og København, men som lige nu bor i Billund. Den flyve ofte op til Århus i lav højde for at træne.

                                Comment

                                Working...
                                X